Το Αριστοτέλειο Κολλέγιο είναι εξεταστικό κέντρο αναγνωρισμένων εξετάσεων στα Αγγλικά, Γαλλικά και Γερμανικά
100% επιτυχία των μαθητών στις εξετάσεις πιστοποίησης γνώσεων πληροφορικής του Cambridge
Δυνατότητα καθημερινής ενημέρωσης για την ακριβή ώρα άφιξης του σχολικού λεωφορείου μέσω συστήματος GIS.

eTwinning survey

f1.jpg
bazaar2.png

Μια πρώτη γνωριμία

Ενισχυτική Διδασκαλία

enisx.jpg

Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο Νέων

koinovoulio.jpg

Το Αριστοτέλειο στο CERN

CERN_logo.jpg
armabey.jpg

Θεατρική Παράσταση

10365932_578593525587982_907864215512765864_n.jpg
Πρόγραμμα ArMaBey 2013 Εκτύπωση E-mail
Η εκπαιδευτκή κοινότητα θέτει συχνά την παρακάτω αμφιλεγόμενη ερώτηση:
Μπορεί η παιδαγωγική των Σχεδίων Εργασίας (μέθοδος project) να κινητοποιεί το μαθητή μέσα από την οικοδόμηση της γνώσης του ώστε να αποκτά νόημα γι’αυτόν η μάθηση;
To Αριστοτέλειο Κολλέγιο δίνει θετική απάντηση μέσω της διερευνητικής εργασίας ArMaBey, η οποία καθιστά τους  μαθητές ενεργούς, τους ενθαρρύνει να συμμετέχουν σε κοινά εκπαιδευτικά σχέδια εργασίας με Τούρκους μαθητές,  χρησιμοποιώντας αποκλειστικά την αγγλική γλώσσα και αναμφισβήτητα τους οδηγεί στη βιωματική γνώση και στο άνοιγμα πολλών οριζόντων.
 
Arma1.jpg
Το όνομα ArMaBey προέρχεται από τα αρχικά γράμματα των σχολείων που συμμετέχουν: το κολλέγιό μας, τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών Μαμαλούκα, το Marmara College της Κωνσταντινούπολης και το Beykent School της Αδριανούπολης και της Κωνσταντινούπολης, με τα οποία υπάρχει μακρόχρονη συνεργασία από το 2006. Φέτος τα σχολεία Μοντεσσοριανή Αγωγή και Παιδαγωγικη Πρωτοπορία  Αθηνών συμμετείχαν για πρώτη φορά σε αυτό το διαφοροποιημένα συνεργατικό  πρόγραμμα και βοήθησαν σημαντικά στο να αυξηθούν τα παιδαγωγικά, κοινωνικά και πολιτιστικά οφέλη για όλους τους συμμετέχοντες.
 
Arma2.jpg
 
Πώς όμως λειτουργεί το ArMaBey;  
Κάθε χρονιά στη αρχή του ακαδημαϊκού έτους σχεδιάζεται μια σειρά από θέματα και δρώμενα πάνω στα οποία βασίζεται η συνεχής μελέτη και η οργανωμένη συνεργασία μαθητών και καθηγητών. Τα φετινά θέματα ήταν: α) η Εκπαίδευση στο Χθες και στο Σήμερα και β) Αλάτι και Ζάχαρη. Πάντοτε στις αρχές Απριλίου, παρουσία όλων των εμπλεκόμενων σχολείων, πραγματοποιείται μία γιορτή στη διάρκεια της οποίας γίνεται η τελική παρουσίαση των εργασιών συνοδευμένη με κοινούς Ελληνοτουρκικούς χορούς και τραγούδια. Στη συνάντηση που έγινε στις 19 Απριλίου στη  Θεσσαλονίκη συμμετείχαν 150 μαθητές από τα τρία σχολεία της Τουρκίας και 160 μαθητές από τα ελληνικά σχολεία.
Το Αριστοτέλειο Κολλέγειο ήταν ο διοργανωτής και πραγματοποίησε τη συνάντηση στο Κέντρο Παιδείας και Πολιτισμού «ΔΙΑΚΟΝΙΑ» (Ν. Πλαστήρα 65, Χαριλάου). Η πρωτοποριακή δράση αδελφοποίησης των ελληνοτουρκικών σχολείων δυνάμωσε τους δεσμούς ανάμεσα στους Τούρκους και Έλληνες μαθητές και κατάφερε να προάγει την ανταλλαγή πληροφοριών και τη διατύπωση προβληματισμών πάνω στα προσυμφωνημένα θέματα.  
Arma3.jpg
Στην εκδήλωση απηύθυναν χαιρετισμό ο αντιδήμαρχος Παιδείας του Δήμου Θεσσαλονίκης, κ. Αντώνης Καρούμπης, ο διευθυντής του γραφείου του Υπουργού Μακεδονίας – Θράκης, κ. Ιωάννης Ποδιώτης, ο σύμβουλος Αγγλικής Γλώσσας κ. Θοδωρής Μανιάκας. Ο π. Γρηγόριος Σταμκόπουλος, Δόκτωρ και Επίκουρος Καθηγητής Εφαρμογών Πληροφορικής της Α.Ε.Α.Θ στο σύντομο χαιρετισμό του ανέφερε χαρακτηριστικά ότι νιώθει χαρούμενος, διότι βλέπει έμπρακτα ότι η παιδεία καταργεί σύνορα και γίνεται χώρος γόνιμου διαλόγου, διαπολιτισμικής συνεργασίας και βιωματικής μάθησης μέσα από ευχάριστες διαδικασίες.
 
Τελικά, τι προσφέρει το Armabey;  
Μέσα από αυτή την διαδικασία,  οι σαρανταδύο μαθητές της β’ και γ’ γυμνασίου του Αριστοτελείου Κολλεγίου που συμμετείχαν στο Armabey ανέπτυξαν πολλές δεξιότητες και εξάσκησαν τη χρήση της Αγγλικής γλώσσας και ενίσχυσαν τη διαπολιτισμικότητά τους. Οι μαθητές θυσιάζοντας μέρος του ελεύθερου χρόνου τους -και εργαζόμενοι αποκλειστικά εκτός σχολικού ωραρίου- δούλεψαν ακούραστα και με πολύ κέφι μαζί με την συντονίστρια του προγράμματος και καθηγήτρια Αγγλικής Γλώσσας κ. Βαφείδου Αυγή επί έξι μήνες ανταλλάσσοντας άρθρα και εργασίες μέσω facebook, twitter, skype και e-mail. Μέχρι όμως να ανταλλάξουν το κάθε άρθρο, έψαξαν και διερεύνησαν τον ελληνικό έντυπο και διαδικτυακό τύπο, επέλεξαν το άρθρο που τους ενδιέφερε και στη συνέχεια το μετέφρασαν στα αγγλικά. Το μορφοποίησαν κατάλληλα και το δούλεψαν σε διαφάνειες του PowerPoint και Prezi προσθέτοντας αντίστοιχες φωτογραφίες ή βίντεο. Παράλληλα, αξιοποίησαν τη διερευνητική τους δεξιότητα και χρησιμοποιώντας storyboards, δημιούργησαν  υπέροχα ενημερωτικά φυλλάδια και ψηφιακές ιστορίες (digitalstorytelling). Επιπλέον, όλοι οι μαθητές πήραν μέρος σε ταυτόχρονα διαδυκτιακά μαθήματα με τους Τούρκους μαθητές με τη χρήση τηλεδιασκέψεων (teleconferencing) και με αυτόν τον τρόπο διασφαλίστηκε η ενεργός συμμετοχή των μαθητών σε αυθεντικά περιβάλλοντα διερεύνησης και συνεργατικής οικοδόμησης της γνώσης,
Αξίζει να γίνει αναφορά σε κάποιους μαθητές οι οποίοι δούλεψαν με μεράκι και έμπνευση. Η καλλιτεχνικής φύσης Μαρίνα Καθαρού, μαθήτρια της γ’ γυμνασίου, έγραψε ένα εξαιρετικό ποίημα με τίτλο ‘’ShoolWay”και ήταν υπεύθυνη γκράφιτι .Το ‘αστέρι’ της α’ γυμνασίου Γκάρικ Αγκαλαριάν ακολούθησε το παράδειγμα της Μαρίνας και έγραψε ένα σκωπτικό ποίημα με τίτλο “Αmockingpoemforschool”.
Η υπεροργανωτική Σταυρίλια Σουλιάδη είχε τη γενική εποπτεία όλου του προγράμματος, ο πολυμήχανος Άγγελος Ελεύθερας ήταν υπεύθυνος των ηλεκτρονικών προγραμμάτων, η ευφάνταστη Ελένη Κοτρώνη ήταν η κεντρική παρουσιάστρια και ο μοναδικός Γιώργος Μπαρμπαγιάννης –μαθητής της α’ γυμνασίου-αποτέλεσε την εκπαιδευτική έκπληξη αυτού του σχεδίου εργασίας, καθώς μάγεψε το ακροατήριο με τις απίστευτες δεξιότητές του στην παρουσίαση. Εξίσου ταλαντούχες στην παρουσίαση αποδείχθηκαν οι όχι-μόνο-πανέμορφες αλλά και πολυδιάστατες Λαζίδου Μαρία, Λυσσούδη Λίνα, Ιορδανίδου Σοφία και Παγιάντζα Ρένια. Πολύτιμη βοήθεια προσέφεραν και οι ακούραστες μαθήτριες Ιωαννίδου Φωτεινή, Πάπα Παολίνα και Αλιφραγκή Χριστίνα. Κεντρικό ρόλο στη συνολική καλή λειτουργία του εξάμηνου αυτού προγράμματος έπαιξε ο πολυτάλαντος ‘υπαρχηγός’ της συντονίστριας Σουλιάδης Δημήτρης.

Arma4.jpg

Επιπλέον, oι συμμετέχοντες έμαθαν και τραγούδησαν κοινά ελληνικά και τούρκικα τραγούδια και χόρεψαν έναν ποντιακό και ένα θρακιώτικο χορό.
Θερμά συγχαρητήρια αξίζουν στον καθηγητή Μουσικής του κολλεγίου μας, κ. Μίλτο Σπυριδόπουλο, ο οποίος συνέβαλλε σημαντικά στην υλοποίηση του προγράμματος διδάσκοντας στους μαθητές με αξιοσημείωτη υπομονή και αμέριστη αγάπη τα ελληνικά και τούρκικα τραγούδια. Στα πλαίσια του ArMaBey εντάχθηκε και η καλλιτεχνική έκθεση ζωγραφικής για την προετοιμασία της οποίας εργάσθηκαν τα παιδιά του κολλεγίου υπό την καθοδήγηση της καθηγήτριας Εικαστικών, κ. Μελίνας Γιαλαμά.
Αναμφισβήτητα, το ArMaBeyκαινοτομεί και αποδεικνύει έμπρακτα ότι η παιδεία δεν είναι απλώς η στείρα αποστήθιση γνώσεων, αλλά μπορεί να αναπτύξει τη διευρυμένη σκέψη και την προσωπικότητα του μαθητή. Τέτοιου  χαρακτήρα σχέδια εργασίας ανοίγουν  νέους  ορίζοντες  και  νέες  προκλήσεις στους  μαθητές  να  ανακαλύψουν διαφορετικές κουλτούρες  και  γλώσσες.Για το λόγο αυτό και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης ΤV100 και η εφημερίδα Αγγελιοφόρος έδειξαν ενδιαφέρον και αναφέρθηκαν εκτενώς σε αυτήν την καινοτόμα δράση του Αριστοτελείου Κολλεγίου (και κεντρικό δελτίο ειδήσεων της TV 100,19/04/2013 στις 19.00 μ.μ.).
 
 
Τελευταία ανανέωση ( 19.10.13 )