Εικονική Επιχείρηση

Μία πρακτική εμπειρία επιχειρηματικότητας, πρωτοβουλίας και καινοτομίας.

Η Εικονική Επιχείρηση είναι ένα καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων (Σ.Ε.Ν.) που βασίζεται στην αρχή της «εκμάθησης μέσα από την πράξη» και απευθύνεται σε μαθητές ηλικίας 15-18 ετών. Το παγκόσμιο πρόγραμμα της Εικονικής Επιχείρησης είναι μια ομαδική δραστηριότητα, η οποία δίνει την ευκαιρία στους μαθητές να δημιουργήσουν μία δική τους εταιρία και να κατανοήσουν τα στάδια λειτουργίας και ρευστοποίησης μιας επιχείρησης. Το πρόγραμμα είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων, Πολιτισμού & Αθλητισμού. Μάλιστα στα 11 χρόνια λειτουργίας του θεσμού στην Ελλάδα, το Αριστοτέλειο Κολλέγιο έχει λάβει τρεις πρωτιές σε πανελλήνιο επίπεδο και μία διάκριση σε πανευρωπαϊκή κλίμακα:

Οι μαθητές μαθαίνουν πώς:

  • να αυξάνουν την χρηματοδότηση για την επιχείρησή τους πουλώντας μετοχές
  • να διεξάγουν έρευνα αγοράς
  • Να δουλεύουν με ομαδικότητα για τη δημιουργία της επιχείρησής τους
  • να παράγουν το δικό τους προϊόν ή υπηρεσία
  • να διαφημίζουν το προϊόν ή την υπηρεσία τους
  • να κάνουν εμπορικές συναλλαγές
  • να διαχειρίζονται τα οικονομικά της εταιρίας τους
  • να συναγωνίζονται με άλλες ομάδες σε εμπορικές εκθέσεις και διαγωνισμούς επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα αλλά και σε άλλες χώρες της Ευρώπης.

Ακόμα, οι συμμετοχές σε δράσεις νεανικής επιχειρηματικότητας καθιστά πιο εύκολη τη λήψη αποφάσεων στην επαγγελματική σταδιοδρομία. Μάλιστα, έχει αποδειχθεί διαχρονικά ότι οι μαθητές σε πολύ μεγάλο ποσοστό, ανάλογα με τον ρόλο που είχαν υποδυθεί στις δράσεις Νεανικής Επιχειρηματικότητας, επέλεξαν και την αντίστοιχη σχολή κατά τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού τους δελτίου για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Ώρα Κώδικα – One Hour of Code

Ζούμε στον 21ο αιώνα, τον αιώνα της Πληροφορικής. Οι περισσότεροι πλέον τομείς της ζωής μας (εργασία, εκπαίδευση, υγεία, εμπόριο, διασκέδαση, επικοινωνία κ.α.) υποστηρίζονται από τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, τις τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών και το Διαδίκτυο. Η Πληροφορική είναι κατά κύριο λόγο η επιστήμη που διδάσκει πώς από την σύλληψη μιας ιδέας φθάνει κανείς στην υλοποίησή της με μια σειρά τυπικών λογικών βημάτων, αξιοποιώντας τις δυνατότητες των ηλεκτρονικών υπολογιστών και του Διαδικτύου.

Η εκπαίδευση στην Πληροφορική δεν περιορίζεται στην απλή χρήση εργαλείων και εφαρμογών περιορισμένου ειδικού σκοπού αλλά βοηθά τον αυριανό πολίτη της σύγχρονης κοινωνίας της πληροφορίας να γίνει ικανός να καινοτομεί και να υλοποιεί τις σκέψεις και τις ιδέες του. Ο προγραμματισμός είναι ένα από τα κλειδιά για το μέλλον των νέων ανθρώπων.

Για τους λόγους αυτούς σαν Αριστοτέλειο Κολλέγιο συμμετέχουμε σε μία παγκόσμια προσπάθεια ευαισθητοποίησης της κοινωνίας στην ανάγκη προετοιμασίας των μαθητών και αυριανών πολιτών για την Πληροφορική του 21ου αιώνα.

Ο προγραμματισμός διδάσκεται σε όλες τις τάξεις Γυμνασίου – Λυκείου και πραγματοποιούνται δράσεις με τα εκπαιδευτικά demo που έχουν κατασκευάσει παγκόσμιου οργανισμοί προώθησης του προγραμματισμού όπως το hourofcode.com, συμμετέχοντας έτσι μεταξύ 180 χωρών και 100 εκατομμυρίων μαθητών που έχουν δοκιμάσει την Ώρα Κώδικα!

Safer Internet

Πρεσβευτές Ασφαλούς Πλοήγησης στο Διαδίκτυο

Η ευρεία χρήση του διαδικτύου στις μέρες μας πέρα από τα πλεονεκτήματα που επέφερε στη ζωή μας, επιφυλάσσει και πολλές δυσάρεστες εκπλήξεις στους χρήστες του. Μάλιστα, σύμφωνα με τα στοιχεία του saferinternet.gr, oκτώ στα δέκα Ελληνόπουλα δεν μπορούν να ξεχωρίσουν τις αξιόπιστες σελίδες από τις αναξιόπιστες! Επιπλέον, ελάχιστα δικαιώματα αναγνωρίζουν οι ανήλικοι στη βιομηχανία του Διαδικτύου, με πρώτο τη δυνατότητα επέμβασής της, όταν παραβιάζονται οι Όροι Χρήσης και η Πολιτική Απορρήτου της από τους χρήστες! Η ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου τιμάται με χιλιάδες εκδηλώσεις σε 100 χώρες και 6 ηπείρους, υπό το συντονισμό του Πανευρωπαϊκού Δικτύου INSAFE. Κάθε χρόνο το Γυμνάσιο και το Λύκειο αποτελούν Πρεσβευτές για την Ασφαλή Πλοήγηση στο Διαδίκτυο και οργανώνονται δράσεις όπως: η συγγραφή τραγουδιού, η δημιουργία ενημερωτικών αφισών, οι παρουσιάσεις εργασιών από μαθητές προς μαθητές, η συμμετοχή σε ημερίδες, η ενημέρωση με ζωντανή σύνδεση με το Τμήμα Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, η δημιουργία διαγωνισμού κόμικ κ.α.

Περιβαλλοντική Εκπαίδευση

H κατανόηση της σχέσης μας με το φυσικό περιβάλλον είναι για μας μονόδρομος για μια παιδεία που δημιουργεί ολοκληρωμένους ανθρώπους.

Τα τελευταία χρόνια η ευαισθησία της κοινωνίας σε περιβαλλοντικά θέματα ολοένα και αυξάνεται. Το Αριστοτέλειο Κολλέγιο έχει δώσει προτεραιότητα στην περιβαλλοντική εκπαίδευση κατανοώντας την ανάγκη ότι πρέπει να δημιουργήσει πολίτες με περιβαλλοντική συνείδηση, με έντονο το αίσθημα της συλλογικότητας και της υπευθυνότητας. Οι μαθητές μέσα από την περιβαλλοντική εκπαίδευση συνειδητοποιούν τη σχέση του ανθρώπου με το φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον, ευαισθητοποιούνται σε προβλήματα που συνδέονται με αυτό και δραστηριοποιούνται ώστε να συμβάλλουν στη γενικότερη προσπάθεια αντιμετώπισής τους. Ως εκπαιδευτική διαδικασία οδηγεί στη διασαφήνιση εννοιών, την αναγνώριση αξιών, την καλλιέργεια ψυχοκινητικών δεξιοτήτων και στάσεων που είναι απαραίτητες στη διαδικασία λήψης αποφάσεων και στη διαμόρφωση κώδικα συμπεριφοράς.

Έτσι, το σχολείο συμμετέχει στο δίκτυο “Οικολογικά Σχολεία”, έχει συστήσει περιβαλλοντική επιτροπή αποτελούμενη από εκπαιδευτικούς, μαθητές και τη Διεύθυνση του Αριστοτελείου Κολλεγίου, ενθαρρύνει την περιβαλλοντική επιμόρφωση εκπαιδευτικών και ευνοεί την εκπόνηση περιβαλλοντικών προγραμμάτων. Η περιβαλλοντική εκπαίδευση στο Αριστοτέλειο Κολλέγιο περιλαμβάνει τη συμμετοχή σε επιμορφωτικά προγράμματα εκπαιδευτικών, την εκπόνηση περιβαλλοντικών προγραμμάτων από τους μαθητές σε Γυμνάσιο και Λύκειο, την οργάνωση επισκέψεων μαθητών περιβαλλοντικού χαρακτήρα και δράσεις στα πλαίσια της Περιβαλλοντικής εβδομάδας όπως: ανακύκλωση, τοποθέτηση κάδων σε εμφανή σημεία του σχολείου, φύτευση βοτάνων κ.α.

Βουλή των Εφήβων

Οι μαθητές στην εξουσία με έμπνευση και φαντασία!

Η «Βουλή των Εφήβων» είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Βουλής των Ελλήνων που απευθύνεται σε μαθητές της Β΄ Λυκείου, το οποίο διοργανώνεται σε ετήσια βάση σε συνεργασία με τα Υπουργεία Παιδείας Ελλάδας και Κύπρου.

Στόχος του προγράμματος είναι :

  • η εξοικείωση των μαθητών με τον τρόπο λειτουργίας του Κοινοβουλίου
  • η ανάδειξη του ρόλου του πολίτη στη σύγχρονη δημοκρατική κοινωνία
  • η ανάδειξη της σημασίας των δημοκρατικών θεσμών στη σύγχρονη κοινωνία
  • η ανάδειξη της αξίας της συμμετοχής στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων
  • η γνώση των μαθητών για τα προβλήματα που απασχολούν το σύνολο της χώρας
  • η προσωπική έκφραση των μαθητών και ανάδειξη της δημιουργικότητά τους,
  • η ευκαιρία για προβληματισμό των μαθητών
  • η άσκηση στον διάλογο και η ουσιαστική συμμετοχή των μαθητών σε αυτόν,
  • το έδαφος για συνεργασία με άλλους μαθητές .

Οι μαθητές που επιθυμούν να λάβουν μέρος στο πρόγραμμα εμπλέκονται στις εξής δραστηριότητες

  • παίζουν σε ένα παιχνίδι γνώσεων πολλαπλής επιλογής (multiple choice).
  • ερευνούν: μιλάνε για τη γειτονιά τους, για τον τόπο που γεννήθηκαν ή τον τόπο που ζούνε: πώς ήταν, πώς είναι ή πώς θα ήθελαν να είναι, τι αγαπάνε σε αυτόν, τι δεν τους αρέσει, τι ονειρεύονται για το μέλλον.
  • εκφράζονται ελεύθερα: γράφουν στο blog της «Βουλής των Εφήβων» για ό,τι τους απασχολεί και τους προβληματίζει, για όλα αυτά που τους δίνουν χαρά ή τους θυμώνουν, για όλα αυτά που θεωρούν οι ίδιοι σημαντικά.
  • δημιουργούν: φτιάχνουν ένα σύντομο βίντεο για να πούνε γιατί θέλουν να γίνουν ένας από τους «έφηβους βουλευτές».
  • «αποκαλύψουν» το σχολείο τους: μέσα από μια φωτογραφία, χαρακτηριστική της δικής τους σχολικής καθημερινότητας, δίνουν την εικόνα της σχολικής τους ζωής.

    Οι μαθητές αναδεικνύονται με κλήρωση και συμμετέχουν σε τριήμερες εργασίες της Συνόδου της «Βουλής των Εφήβων» που πραγματοποιούνται στην Αθήνα, στο κτήριο της Βουλής.

Πτυχία Πιστοποίησης Πληροφορικής

Aπόκτηση πτυχίου “International Diploma in IT Skills Standard” του πανεπιστημίου του Cambridge.

Το μάθημα της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο, παράλληλα με την κάλυψη της διδακτέας ύλης, παρέχει τη δυνατότητα για απόκτηση των πτυχίων πιστοποίησης της Πληροφορικής ως επιπλέον επαγγελματικό εφόδιο στους μαθητές του. Το Αριστοτέλειο Κολλέγιο ως σύγχρονο και καινοτόμο σχολείο προσαρμόζεται στις απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής με σκοπό τον τεχνολογικό εγγραματισμό των μαθητών. Έτσι δίνει τη δυνατότητα σε όλους τους μαθητές του να αποκτήσουν την πιστοποίηση για τη γνώση στους Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές.

Ο φορέας υλοποίησης των εξετάσεων είναι η Vellum, εκπαιδευτικός αντιπρόσωπος του Πανεπιστημίου του Cambridge της Αγγλίας.

Τα πτυχία της Πληροφορικής του Γυμνασίου και του Λυκείου είναι τα επαγγελματικά πτυχία που ζητούνται στις προκηρύξεις θέσεων εργασίας τόσο από τον Α.Σ.Ε.Π., τον ΕΟΠΠΕΠ και το Ελληνικό Δημόσιο όσο και από όλες τις ιδιωτικές επιχειρήσεις.

Οι μαθητές δίνουν εξετάσεις στην αίθουσα Πληροφορικής του σχολείου, σε χώρο δηλαδή που είναι ήδη εξοικειωμένοι για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα.

Κάθε χρόνο στις εξετάσεις συμμετέχουν πάνω από 150 μαθητές.

Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής

Πληροφορική και Προγραμματισμός στην πράξη

Το Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής, το οποίο διεξάγεται στο Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας ΝΟΕΣΙΣ, διοργανώνεται κάθε χρόνο από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, το Σωματείο Φίλων Τεχνικού Μουσείου Θεσσαλονίκης και τους σχολικούς Συμβούλους Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας. Η ενασχόληση των μαθητών με τις τυπικές διαδικασίες ενός συνεδρίου (υποβολή εργασιών, κρίση, τυποποίηση κειμένων κτλ.) έχει ιδιαίτερη εκπαιδευτική και παιδαγωγική αξία.

Οι μαθητές που συμμετέχουν στο συνέδριο γνωρίζουν τη διαδικασία προετοιμασίας μιας εργασίας τους με επιστημονικά κριτήρια. Τα θέματα των εργασιών που επιλέγουν οι μαθητές ενισχύουν τη διαθεματική και διεπιστημονική προσέγγισή τους, όπως ακριβώς επιβάλει η νέα εκπαιδευτική πολιτική στο πλαίσιο των σχολικών μαθημάτων. Παράλληλα, με την απόκτηση εμπειριών από τις διαδικασίες συμμετοχής σε ένα ετήσιο Συνέδριο, το οποίο μάλιστα διεξάγεται σε ένα υψηλού επιπέδου περιβάλλον, οι μαθητές εθίζονται στην έρευνα και την αναζήτηση, ασκούνται στην εφαρμογή της χρήσης των Τεχνολογιών Πληροφορικής στην πράξη και έτσι κατανοούν την πραγματική και πρακτική χρησιμότητα των μαθημάτων Πληροφορικής και των δεξιοτήτων που αποκτούν μέσα από αυτά.

 

Στη Σκιά ενός στελέχους

Μία εμπειρία για την εργασία, την επιχείρηση και την παραγωγή σε πραγματικές συνθήκες.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Στη Σκιά ενός Στελέχους» (Job Shadow) είναι ένα καινοτόμο πρόγραμμα που αφορά την ανάπτυξη του επιχειρηματικού πνεύματος από τους μαθητές, Υλοποιείται υπό μορφή επίσκεψης σε ένα εργασιακό περιβάλλον κάποιας επιχείρησης.

Συγκεκριμένα, οι μαθητές επισκέπτονται μία εταιρία, έρχονται σε επαφή με στελέχη της με σκοπό να γίνουν κοινωνοί της επαγγελματικής λειτουργίας των στελεχών.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης στελέχη της εταιρίας μιλάνε στους μαθητές, εξηγούν τη δομή της επιχείρησης και τα διάφορα τμήματα που υπάρχουν σε αυτήν, τον τρόπο λειτουργίας τους και το ρόλο που παίζουν το καθένα ξεχωριστά για το προϊόν ή την παροχή υπηρεσιών της εταιρίας.

Ακολουθεί σύντομη ξενάγηση στους χώρους και τις εγκαταστάσεις της εταιρίας, εφόσον είναι εφικτό, και η επίσκεψη συνήθως ολοκληρώνεται με μία μικρή συζήτηση όπου οι μαθητές διατυπώνουν τυχόν ερωτήσεις ή απορίες.

Σε παραπλήσιες δράσεις, οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να ακούν τις συμβουλές και τις παραινέσεις διακεκριμένων ανθρώπων του «επιχειρείν» και άλλων προσωπικοτήτων στο χώρο του σχολείου όπως η Διευθύνουσα Σύμβουλος της εταιρίας Select Α.Ε. κα Νένδου Αικατερίνη, η Συντονίστρια Learning Business κα Μαγκανάρη Δέσποινα, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρίας   Public κ. Χρήστος Καλογεράκης, ο Αντιπρόεδρος της εταιρίας VITEX κ. Αρμόδιος Γιαννίδης, ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρίας ΒΕΝΕΤΗ κ. Παναγιώτης Μονεμβασιώτης, ο Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Σύμβουλος Επιλογής Στελεχών της εταιρίας AIMS International Hellas Α.Ε κ. Ευάγγελος Μαρνέρης και ο o αρχισυντάκτης του Πρώτου Θέματος κ. Μαρκόπουλος Δημήτρης.

Μέσω του προγράμματος οι μαθητές:

  • ενημερώνονται για τη διάρθρωση του χώρου εργασίας
  • έρχονται σε προσωπική επαφή με ενεργά στελέχη επιχειρήσεων
  • ανακαλύπτουν πώς κάθε εργαζόμενος και κάθε τμήμα διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παραγωγή ενόςπροϊόντος ή στη διαδικασία παροχής υπηρεσιών
  • αξιολογούν δεξιότητες και ικανότητες που απαιτούνται για να ανταποκριθούν στην αγορά εργασίας
  • διερευνούν τους ορίζοντες της επαγγελματικής τους σταδιοδρομίας