Δημοτικό

Η Πρώτη Τάξη

Η πρώτη ενθάρρυνση για επιτυχία

  • Η πρώτη τάξη προσφέρει στο παιδί την πρώτη εντατική ομαδική ζωή μελών με κοινούς στόχους και παράλληλη προσπάθεια.
  • Εκδίδονται βοηθήματα και βιβλία ασκήσεων που διευκολύνουν τον τρόπο εκμάθησης και βελτιώνουν την ποιότητα της διδακτικής εργασίας.
  • Ενθαρρύνονται κατάλληλα, προκαλείται το ενδιαφέρον και ο ενθουσιαμός τους, ώστε θεαματικά να κατακτούν τις θεμελιώδεις αρχές γραφής και ανάγνωσης σε σύντομο χρονικό διάστημα.
  • Οι δάσκαλοί μας όχι μόνο επωμίζονται με την ευθύνη μετάδοσης γνώσεων στο μαθητή, αλλά αναλαμβάνουν κυρίως να πλησιάσουν το παιδί και να το βοηθήσουν να πάρει τη θέση του στην ομάδα.
  • Ο μικρός μαθητής ωθείται σε ανάληψη πρωτοβουλιών και συμμετοχή σε δραστηριότητες, όπου αυτενεργεί αποκτώντας αυτοπεποίθηση και ζωντάνια.
  • Διδάσκεται πώς να μαθαίνει, να αντλεί πληροφορίες, να πειραματίζεται και να προσπαθεί, πώς να παρατηρεί, να προσέχει, να μελετά και πώς να ξεπερνά το εμπόδια που συναντά στη μελέτη.
  • Δάσκαλοι και γονείς συζητούν και βοηθούν στη συνένωση των δύο τομέων της ζωής του παιδιού, του σπιτιού και του σχολείου. Έτσι μπορούν να προγραμματίζουν πιο αποδοτικά για το παιδί.
  • Σε ειδική ώρα «Προετοιμασίας» διδάσκουμε στα παιδιά να εκτελούν τη σχολική εργασία με αίσθημα ευθύνης και επιθυμία προόδου, να εργάζεται συνεργατικά και αποδοτικά και να μην μεταφέρουν στο σπίτι το άγχος της εργασίας του σχολείου.
  • Συχνά η διδασκαλία επιτυγχάνεται με άμεση παρατήρηση και εμπειρία.• Εφαρμόζεται ειδικό πρόγραμμα διδασκαλίας αγγλικής γλώσσας, ενώ παράλληλα ο μαθητής έχει τη δυνατότητα να επιλέξει τη δεύτερη ξένη γλώσσα μεταξύ γερμανικών ή γαλλικών (δ΄ Τάξη).
  • Η βιωματική μάθηση επιτυγχάνεται με εκπαιδευτικές επισκέψεις που αποτελούν βασικό θεσμό του σχολείου.
  • Οι εικαστικές τέχνες δίνουν διέξοδο στη φαντασία των μαθητών. Με το θέατρο, το θέατρο σκιών και το θεατρικό παιχνίδι, αυξάνεται ο δείκτης πολιτισμού και καλλιεργείται η διαλεκτική ικανότητα.
  • Δημιουργείται χορωδία και ορχήστρα που συμμετέχει σε όλες τις εκδηλώσεις του σχολείου και σε μουσικά φεστιβάλ της πόλης μας.

Παιδαγωγική

Πλήρης κατάκτηση των στόχων της κάθε τάξης από όλους και παράλληλες δραστηριότητες που ολοκληρώνουν τον κάθε μαθητή.

Στο Δημοτικό του Αριστοτέλειου Κολλέγιου η εκπαίδευση που παρέχουμε έχει τρεις βασικούς και ισάξιους στόχους: την πλήρη κατάκτηση των βασικών γνωστικών αντικειμένων της κάθε τάξης από όλους τους μαθητές, την εκπλήρωση ενός ολοκληρωμένου προγράμματος παράλληλων μαθησιακών υποχρεώσεων και την ολοκληρωμένη ανάπτυξη της προσωπικότητας του μαθητή.

Θεωρούμε ότι η κατάκτηση της ανάγνωσης και της βασικής ικανότητας κατανόησης και παραγωγής προφορικού και γραπτού λόγου, η αριθμητική, η προπαίδεια και η ικανότητα για βασικούς υπολογισμούς, η εξοικείωση με το φυσικό κόσμο και τα φαινόμενά του, η γεωγραφία της Ελλάδας, της γης και ιδιαίτερα της γειτονιάς μας της Ευρώπης και η ιστορία μας που διαμορφώνει την ταυτότητα, τα ήθη και τα έθιμά μας είναι τα απολύτως απαραίτητα πνευματικά εφόδια για κάθε παιδί. Γι’ αυτό και οι δάσκαλοί μας επιλέγονται με κριτήριο την επιμονή και το πάθος τους να μεταδώσουν αυτές τις βασικές γνώσεις στον κάθε μαθητή: με εξατομικευμένη προσέγγιση που θα αντιμετωπίζει το παιδί ως ξεχωριστή προσωπικότητα, με τις δικές της ανάγκες, δεξιότητες και δυσκολίες και θα του παρέχει αίσθημα ασφάλειας να ακονίσει τα δυνατά του σημεία και να ζητήσει βοήθεια για τα αδύναμα.

Ταυτόχρονα όμως με τις βασικές γνώσεις έρχονται και οι παράλληλες δραστηριότητες. Ο σημερινός κόσμος, με τα τόσο πολύπλευρα ερεθίσματα που προσφέρει στα παιδιά από όλες τις κατευθύνσεις (τηλεόραση, διαδίκτυο, χρήση τεχνολογίας από μικρή ηλικία) παρουσιάζει μία ευκαιρία και έναν κίνδυνο στα σημερινά παιδιά. Η ευκαιρία είναι ότι επειδή εκτίθενται περισσότερο στην ξένη γλώσσα, στον αθλητισμό, στις τέχνες και τη μουσική, έχουν περισσότερα ενδιαφέροντα και ευκαιρίες για απόκτηση δεξιοτήτων σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές. Ο κίνδυνος όμως υπάρχει στην περίπτωση που δε γίνει η προσπάθεια να καλλιεργήσουμε αυτά τα ερεθίσματα, που δε θα καθοδηγήσουμε το παιδί να ερευνήσει ποιο είναι το ταλέντο που το κάνει ξεχωριστό, που θα ενισχύει την ατομικότητά του ενώ ταυτόχρονα θα του διδάξει να λειτουργεί συλλογικά σε ομάδες. Για όλους αυτούς τους λόγους, στο Δημοτικό του Αριστοτέλειου Κολλέγιου γίνονται οι εξής δραστηριότητες:

  • Ξένη Γλώσσα (αγγλικά, γαλλικά – γερμανικά)
  • Αθλητικές Ακαδημίες
  • Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές
  • Θέατρο
  • Μουσική

Κάπου εδώ φτάνουμε και στη βασική διαφορά μεταξύ εκπαίδευσης και μόρφωσης: Χωρίς την καλλιέργεια της προσωπικότητας, όσο πλούσια και να είναι η παρεχόμενη εκπαίδευση σε υλικό, ποιότητα και εύρος, καταλήγει να είναι άχρηστη. Αν ο άνθρωπος έχει γνώσεις και εκπαίδευση αλλά δεν έχει προσωπικότητα, αξίες και ήθος, οι γνώσεις του είναι στην καλύτερη περίπτωση κενές νοήματος και στη χειρότερη επιζήμιες. Γι’ αυτό, στο Αριστοτέλειο Κολλέγιο επιλέξαμε να μην προσφέρουμε μόνο εκπαίδευση στα παιδιά σας, αλλά (ιδιαίτερα στις κρίσιμες για τη διαμόρφωση της προσωπικότητας ηλικίες του Δημοτικού) να τους διδάξουμε σωστές συμπεριφορές και αξίες; την κατανόηση της διαχείρισης του ελεύθερου χρόνου και της σωστής εκμετάλλευσής του, την καλλιέργεια της πειθαρχίας ως εργαλείου για τη συγκέντρωση και την επίτευξη στόχων και την έκφραση του παιδικού αυθορμητισμού που ενισχύει τη δημιουργικότητα και το εκτονώνει. Στην εκπαίδευση γενικότερα και στο Δημοτικό ακόμα περισσότερο, πιστεύουμε ότι το σχολείο πρέπει να λειτουργεί ως προέκταση της οικογένειας και να δίνει (αν είναι δυνατόν) σχεδόν τόση αγάπη στα παιδιά σας όση τους δίνετε εσείς.

Αγγλικά

LEARNING ENGLISH IN ARISTOTELIO COLLEGE PRIMARY SCHOOL

  • ποιοτική ξενόγλωσση εκπαίδευση του πολίτη του αύριο, με ενσωμάτωση της διδασκαλίας της Αγγλικής γλώσσας στο ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων κάθε μέρας, ξεκινώντας από τον Παιδικό Σταθμό, και συνεχίζοντας στο Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό.
  • εβδομαδιαία ώρα αφιερωμένη ειδικά στην ανάπτυξη της δεξιότητας της ομιλίας, speaking. Μέσα από πλήθος δραστηριοτήτων, όπως δραματοποίηση, τραγούδι, χορό, παιχνίδι, μίμηση, role-playing, videos, αφήγηση, κατασκευές, οι μαθητές κάνουν πραγματική χρήση της γλώσσας στα πλαίσια της βιωματικής μάθησης learning by doing
  • επιπλέον εβδομαδιαία ώρα English club για τη δημιουργική ενασχόληση των μικρών μαθητών με παιγνιώδεις δραστηριότητες, extra-curricular activities, που διεξάγονται εξ ολοκλήρου στην Αγγλική γλώσσα
  • διοργάνωση και υλοποίηση κωμικών θεατρικών παραστάσεων (comedy sketches) στα Αγγλικά, με μουσική, χορό και πολύ γέλιο, γιατί στο Αριστοτέλειο Κολλέγιο διασκεδάζουμε και μαθαίνουμε
  • συμμετοχή και 100% επιτυχία των μαθητών των Γ΄, Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων στις εξετάσεις του University of Cambridge ESOL Young Learners (Starters, Movers, Flyers), KET (Α2) και PEΤ (Β1)
  • δωρεάν μαθήματα ειδικής προετοιμασίας (exam-oriented lessons) για τις εξετάσεις Cambridge ESOL κατά τις απογευματινές ώρες, για την εξοικείωση των μαθητών με τη μορφή των εξετάσεων και στοχευμένη φροντιστηριακή ενίσχυση εν όψει αυτών
  • παροχή πλήρους υποστήριξης στους μαθητές μας με δωρεάν εξατομικευμένη ενισχυτική διδασκαλία για τη διόρθωση αδυναμιών και βελτιστοποίηση της μαθησιακής ικανότητας
  • διεξαγωγή των εξετάσεων του University of Cambridge ESOL σε άριστες και αξιόπιστες συνθήκες εξέτασης στις εγκαταστάσεις του Αριστοτέλειου Κολλεγίου, το οποίο πληροί τις προϋποθέσεις που θέτει το πανεπιστήμιο του Cambridge
  • συμμετοχή στη διαδικτυακή δράση eTwinning, που αφορά στην ηλεκτρονική αδερφοποίηση των σχολείων της Ευρώπης, δηλαδή την επικοινωνία και συνεργασία μεταξύ των μαθητών-μελών της πολυγλωσσικής και πολυπολιτισμικής κοινότητας εκμάθησης της Ευρώπης
  • ενίσχυση της εκμάθησης της Αγγλικής γλώσσας μέσω της χρήσης των web tools0 – “δεύτερης γενιάς” εργαλείων του Παγκόσμιου Ιστού. Η τεχνολογία web 2.0 αφορά σε ψηφιακά εκπαιδευτικά προγράμματα που ενδυναμώνουν τον ρόλο του χρήστη στη διαμόρφωση και διακίνηση της πληροφορίας, προωθούν τη δημιουργικότητα και προάγουν τη μάθηση
  • εφαρμογή σύγχρονων θεωριών εκπαίδευσης που βασίζονται στην αντίληψη του κοινωνικού μαθητή και στη συμμετοχή του στην ενεργή μάθηση: οι Νέες Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ICT), τα ηλεκτρονικά βιβλία (ebooks) και οι διαδραστικοί πίνακες (interactive whiteboards) αποτελούν αποτελεσματικούς τρόπους διάδρασης με ψηφιακό υλικό και πολυμέσα σε ένα σύγχρονο περιβάλλον εκπαίδευσης
  • συμμετοχή στο Δίκτυο Συνεργαζόμενων Σχολείων με την UNESCO (UNESCO ASPnet), το οποίο στηρίζει την ολιστική προσέγγιση της εκπαίδευσης με σκοπό τη διαμόρφωση συνειδητών πολιτών με γνώσεις, ευαισθησία, επίγνωση των σχέσεων που τους συνδέουν με το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον της παγκόσμιας κοινότητας και αποφασιστικότητα για δράση
  • πρωτοποριακή εφαρμογή της Σύγχρονης και Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης – συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο σπίτι με το ψηφιακό σχολείο (e-learning). Πρόκειται για την εκπαίδευση που γίνεται σε “πραγματικό χρόνο” (live) ή σε “διαφορετικό χρόνο” και επιτρέπει συνδιάσκεψη ήχου και εικόνας (audio και video conference), τη γραπτή, φωνητική αλλά και οπτική επικοινωνία με τον διδάσκοντα, την ενημέρωση των μαθητών ως προς τα καθημερινά καθήκοντα και την ανταλλαγή αρχείων, εφαρμογών, ακόμα και ηλεκτρονικού πίνακα

Ολοήμερο Σχολείο

Φύλαξη, προετοιμασία και μεταφορά του παιδιού σας από το σχολείο μας.

Στο Δημοτικό του Αριστοτέλειου Κολλέγιου λειτουργεί και ολοήμερο σχολείο. Μετά τη λήξη των μαθημάτων, προσφέρουμε φύλαξη των παιδιών και προετοιμασία τους για την επόμενη μέρα. Το πρόγραμμα του ολοήμερου σχολείου τελειώνει στις 16:00 και προαιρετικά, μπορούμε να μεταφέρουμε το παιδί σας στο σπίτι με το Σχολικό Λεωφορείο.

Μετάβαση στο περιεχόμενο