Μιλάω

Γραπτός και Προφορικός Λόγος

Κατακτώ τον προφορικό λόγο και εξοικειώνομαι με τον γραπτό λόγο

Η ανάπτυξη του προφορικού και του γραπτού λόγου στο Νηπιαγωγείο του Αριστοτελείου Κολλεγίου αποτελεί κομβικό μας στόχο.

Για την ανάπτυξη της προφορικής επικοινωνίας τα παιδιά ενθαρρύνονται να διηγούνται, να περιγράφουν, να συμμετέχουν σε συζητήσεις, να επιχειρηματολογούν ώστε να βελτιώσουν και να εμπλουτίσουν τον προφορικό τους λόγο. Έρχονται αβίαστα σε επαφή με βιβλία, εφημερίδες, περιοδικά, επιγραφές, ώστε να αναγνωρίζουν τις διάφορες μορφές του γραπτού λόγου, να μαθαίνουν να διαβάζουν και να κατανοούν απλά κείμενα, να απομνημονεύουν μικρά κείμενα, να χρησιμοποιούν τη βιβλιοθήκη της τάξης και να συνειδητοποιήσουν τη σχέση γραπτού και προφορικού λόγου. Εξοικειώνονται με το λογοτεχνικό λόγο, τι σημαίνει ποίημα, ομοιοκαταληξία, πεζό κείμενο, συγγραφέας και ποιο είναι το μήνυμα που εκπέμπει.

Επιδιώκουμε επίσης και την ανάπτυξη της γραφής και της γραπτής έκφρασης: Τα παιδιά, χωρισμένα σε μικρές ομάδες στο Πλαίσιο ελκυστικών δραστηριοτήτων, προετοιμάζονται και μαθαίνουν την πρώτη γραφή. Χρησιμοποιούμε πλούσια εποπτικά μέσα όπως πίνακες αναφοράς αντίστοιχους με τις αναπτυσσόμενες δραστηριότητες (πίνακες αναφοράς με τα ονόματα ζώων, τις ημέρες της εβδομάδας, τα χρώματα, ευχετήριες κάρτες και άλλα). Τα παιδιά παροτρύνονται να γράφουν και να παράγουν δικά τους κείμενα. Μέσα από γλωσσικά παιχνίδια συνειδητοποιούν τους φθόγγους της ελληνικής γλώσσας και τα γράμματα που τους αντιστοιχούν. Με μεθοδικό τρόπο οδηγούνται στην ορθή γραφή (από αριστερά προς τα δεξιά, από πάνω προς τα κάτω, τα διαστήματα που χωρίζουν τις λέξεις). Μαθαίνουν να αναγνωρίζουν και να διαβάζουν απλές λέξεις, ώστε έτοιμα πλέον να εισέλθουν στην Α’ Δημοτικού.

espa_banner Μετάβαση στο περιεχόμενο