Η κλιματική αλλαγή είναι ένα παγκόσμιο πρόβλημα για ολόκληρο τον κόσμο, για το λόγο αυτό η κλιματική εκπαίδευση στα σχολεία συγκαταλέγεται στις προτεραιότητες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Ο κύριος στόχος αυτού του έργου είναι να ενσωματώσει την εκπαίδευση για το κλίμα στο σχολικό πρόγραμμα, να διασφαλίσει ότι οι μαθητές θα κατανοήσουν το κλίμα και θα επιστήσουν την προσοχή τους στην κλιματική αλλαγή. Επιπλέον, θα παρέχεται ανάπτυξη δεξιοτήτων στην αγγλική γλώσσα, θετική και αποτελεσματική χρήση της τεχνολογίας. Με αυτόν τον τρόπο, οι μαθητές θα ευαισθητοποιηθούν για την κλιματική αλλαγή και θα προτείνουν μέτρα για την προστασία του κόσμου. Προκειμένου να ενισχυθεί η συνεργασία μεταξύ των εταίρων, οι μαθητές θα γράψουν μια συνεργατική ιστορία για την κλιματική αλλαγή, θα δημιουργήσουν συνεργατικές παρουσιάσεις, ψηφιακά παιχνίδια, βίντεο, αφίσες και καλές πρακτικές για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
- Στο πρόγραμμα συμμετέχουν σχολεία από την Ελλάδα, την Κροατία, την Πολωνία, την Πορτογαλία, τη Ρουμανία, τη Βουλγαρία, την Ιταλία, την Ισπανία, τη Λιθουανία και την Τουρκία.
- H επικοινωνία με τα άλλα σχολεία και οι εργασίες θα είναι στα αγγλικά, δίνοντας τη δυνατότητα στους μαθητές να εξασκηθούν βιωματικά στην αγγλική γλώσσα.
Οι συνεργάτες μας:
Global Goal Week 2021
Καθώς αυτή η εβδομάδα (20-24 Σεπτεμβρίου) σηματοδοτεί την 6η επέτειο των Παγκόσμιων Στόχων, κάθε δραστηριότητα προσφέρει στα παιδιά μια σειρά διαφορετικών τρόπων με τους οποίους μπορούν να υποστηρίξουν τους Στόχους. Οι μαθητές του Α1 λυκείου του Αριστοτελείου κολλεγίου δημιούργησαν αρχικά μηνύματα στην σελίδα του “Global Goals Week Action Plan” και στη συνέχεια δημιούργησαν αφίσες με το λογισμικό Canva με μηνύματα σχετικά με την εκπαίδευση που θα ήθελαν να έχουν για το θέμα της κλιματικής αλλαγής.
Meeting the students
Η επόμενη δράση των μαθητων του Α1 ήταν να παρουσιάσουν στο κοινό forum του eTwinning προγράμματος “Climate Literate” τους εαυτούς τους γράφοντας δύο λόγια στα αγγλικά και διαβάζοντας επίσης τα μικρά βιογραφικά και των υπόλοιπων μαθητών από τις άλλες χώρες ώστε να γίνει μια πρώτη άτυπη γνωριμία.
Project Pre-Survey and Results
Προκειμένου να διερευνηθούν οι πρότερες γνώσεις όλων των μαθητών που συμμετέχουν στο eTwinning πρόγραμμα απαντήθηκε ένα ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις που αφορούσαν θέματα της κλιματικής κρίσης όπως το φαινόμενο του θερμοκηπίου, οι ανθρώπινες δραστηριότητες που εντείνουν το πρόβλημα της κλιματικής αλλαγής κα. Στη συνέχεια τα αποτελέσματα παρουσιάστηκαν σε μια κοινή παρουσίαση.
European Code week)
Μαθητές της Α’ Λυκείου του Αριστοτέλειο Κολλέγιο Θεσσαλονίκης / Aristotelio College of Thessaloniki στα πλαίσια εορτασμού της Ευρωπαϊκής εβδομάδας κώδικα (European Code week) και του προγράμματος eTwinning “Climate Literate” έφτιαξαν ανιχνευτή φωτός με την πλακέτα Microbit. Οι μαθητές δημιούργησαν τον μετρητή και στη συνέχεια υπολόγισαν την ενέργεια και το κόστος που απαιτείται για το φωτισμό ενός δωματίου. Η κίνηση αυτή πραγματοποιήθηκε και για να συνδεθεί η κλιματική αλλαγή με τη συνειδητή κατανάλωση ενέργειας (Energy awareness).
Δημιουργία Logos και ψηφοφορία
Εφόσον άρχισαν οι πρώτες δραστηριότητες και οι μαθητές έχουν κατανοήσει το πνεύμα του προγράμματος, ήρθε η ώρα για το σχεδιασμό του λογότυπου. Οι μαθητές όλων των σχολείων δημιούργησαν λογότυπα είτε με τη βοήθεια λογισμικών είτε με το χέρι. Στη συνέχεια ψήφισαν για το πιο αντιπροσωπευτικό λογότυπο. Το λογότυπο που κέρδισε ήταν της δικής μας μαθήτριας του Α1, Γιβάνη Ιωάννα.
Collaborative Presentation
Μαθητές από όλα τα συνεργαζόμενα σχολεία συνεργάστηκαν και δημιούργησαν μια κοινή παρουσίαση σε Google Slides πάνω σε θέματα που αφορούν την κλιματικά αλλαγή. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι η Γιβάνη Ιωάννα και η Καλογιάννη Ελευθερία εργάστηκαν στην παρουσίαση με το θέμα του φαινομένου του θερμοκηπίου. Άλλα θέματα αφορούσαν τα αίτια της κλιματικής κρίσης, την υπερθέρμανση του πλανήτη κ.α.
Christmas cards in a common padlet
Καθώς πλησιάζει η εποχή των Χριστουγεννιάτικων διακοπών, οι μαθητές δημιούργησαν κάρτες με ευχές και μηνύματα τόσο για το Νέο Έτος όσο και για τον πλανήτη μας τη Γη. Οι κάρτες αυτές αναρτήθηκαν σε ένα κοινό Padlet μεταξύ των σχολείων.
Climate change discussion
Η επόμενη συνεργατική δραστηριότητα αφορούσε τη συζήτηση μεταξύ των μαθητών σχετικά με την κλιματικη αλλαγή. Οι μαθητές έγραψαν στο Forum του Twinspace τις απόψεις τους για την κλιματική αλλαγή και διάβασαν τις απόψεις των υπόλοιπων μαθητών. Στο τέλος ακολούθησε συζήτηση μέσα στην τάξη σχετικά με αυτά που ενημερώθηκαν.
Collaborative story
Οι μαθήτριές μας Λυδία Ζέζα και Αλεξοπούλου Αριάδνη ξεδίπλωσαν το λογοτεχνικό τους ταλέντο και έγραψαν μαζί με μαθητες άλλων σχολείων μια συνεργατική ιστορία. Η ιστορία αυτή αποτελούνταν από 19 κεφάλαια τα οποία έγραψαν μαθητές από διαφορετικά σχολεία, την οποία και εικονογράφησαν. Στην συνέχεια οι μαθητές διάβασν την ιστορία, πρότειναν τίτλους και ψήφισαν τον τίτλο του βιβλίου: Small people, Big Mission. To βιβλίο είναι διαθέσιμο στο παρακάτω link.
https://twinspace.etwinning.net/files/collabspace/6/76/476/192476/files/b59cd76b1.pdf
Digital Games
Μια ευκαιρία για δημιουργία παιχνιδιών! Όλοι οι μαθητές συμμετείχαν στη δημιουργία ηλεκτρονικων παιχνιδιών (σταυρόλεξα, κρυπτόλεξα, αντιστοίχισης κλπ) με τη βοήθεια της εφαρμογής learningapps. Όλα τα ηλεκτρονικά παιχνίδια που δημιουργήθηκαν αναρτήθηκαν σε ένα κοινό padlet και τα χρησιμοποίησαν οι μαθητές των υπόλοιπων σχολείων.
Climate Challenge Videos
Ήρθε η ώρα των προκλήσεων! Οι μαθητές ενός σχολείου προκάλεσαν τους μαθητές άλλου Ευρωπαϊκού σχολείου με δράσεις και συνήθειες που γίνονται και έχουν περιβαλλοντικο στόχο. Μια ευχάριστη δραστηριότητα που διασκέδασε τους μαθητες ενώ ταυτόχρονα γνώρισαν περιβαλλοντικές συνήθειες άλλων Ευρωπαϊκών χωρών. Παρακάτω φαίνεται το βίντεο – πρόκληση που δημιούργησαν οι: Δεληδημάκος Ιωάννης, Θεοδωρίδης Αλέξανδρος, Καλογιάννη Ελευθερία, Αλεξίου Δήμητρα, Δημητριάδης Γιώργος και Αυτζή Μαριαλένα.
Safer Internet Day 2022
Η ημέρα για την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο SID 2022 περιείχε μια παρουσίαση με τον Ελληνικό Κόμβο Safer Internet for Kids όπου τους μίλησαν τόσο για την κυβερνοασφάλεια όσο και για επαγγέλματα που σχετίζονται με την ασφάλεια στο διαδίκτυο. Επίσης οι μαθητές συζήτησαν με άλλα παιδιά από τα υπόλοιπα Ευρωπαϊκά σχολεία.
World Water Day 2022
H παγκόσμια ημέρα νερού εορτάστηκε από όλα τα σχολεία και τους μαθητές του προγράμματος. Σε πρώτη φάση οι μαθητές δημιούργησαν ένα infographic όπου έγραψαν τρόπους μείωσης της κατανάλωσης νερού, ενω σε δεύτερο χρόνο κάθε χώρα επέλεξε να παρουσιάσει τα υπόγεια ύδατα μιας από τις συνεργαζόμενες στο πρόγραμμα χώρες. Οι μαθητές του Αριστοτελείου Κολλεγίου παρουσίασαν τα υπόγεια ύδατα της Ρουμανίας.
Earth Day 2022
Στις 22 Απριλίου εορτάζεται από όλο τον κόσμο η Ημέρα Γης προκειμένου να δοθεί έμφαση στην προστασία του περιβάλλοντος και περιλαμβάνει δράσεις σε όλο τον κόσμο. Το επίσημο θέμα της Μέρας Γης για το 2022 είναι “Invest in Our Planet” που σημαίνει επενδύστε στον πλανήτη μας. Δημιουργήθηκε από τους εκπαιδευτικούς ένας κουίζ (με το λογισμικο Quizizz) με πληροφορίες από την κοινή παρουσίαση των μαθητών του Νοεμβρίου. Στη συνέχεια οι μαθητες όλων των χωρών απάντησαν αυτό το κουίζ μια ευχάριστη δραστηριότητα που περιείχε και το στοιχείο του ανταγωνισμού μεσα στην τάξη.
Our Climate Commitments
Σε μια από τις τελευταίες δράσεις δημιουργήθηκε μία συνεργατική αφίσα στο Canva me δεσμεύσεις σε σχέση με σωστές περιβαλλοντικές συμπεριφορές που συζητήθηκαν στην τάξη. Στη συνέχεια οι μαθητές δημιούργησαν αφίσες για τη μείωση της χρήσης του νερού και ‘παίξανε’ το Escape Room που δημιούργησε το σχολείο της Πολωνίας στα ψηφικά παιχνίδια.
eTwinning Day 2022
Η 9η Μαίου είναι μία σημαντική ημέρα για την κοινότητα του eTwinning. Οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται online προκειμένου να γιορτάσουν την ημέρα αυτή και να ανταλλάξουν καλές πρακτικές σε ένα πνεύμα συνεργασίας. Οι μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων απάντησαν στην ερώτηση που τέθηκε μέσω του λογισμικού AnswerGarden : “What does eTwinning mean to you?”, δηλαδή τι σημαίνει το eTwinning για εσένα με μία λέξη.
Online meeting May 2022
Στο κλείσιμο της χρονιάς για τα λύκεια διοργανώθηκε μια online συνάντηση μέσω του Twinspace όπου συναντήθηκαν οι μαθητές από Τουρκία, Κροατία, Ελλάδα, Πολωνία, Πορτογαλία και Βουλγαρία. Οι μαθητές αντάλλαξαν χαιρετισμούς και ευχές για ένα ξεκούραστο καλοκαίρι και στη συνέχεια έπαιξαν kahoot.
Evaluation
Πάντα στο τέλος ενος τέτοιου προγράμματος είναι σωστό να υπάρχει από αξιολόγηση από μαθητές και εκπαιδευτικούς όλων των σχολείων. Έτσι οι μαθητές συμπλήρωσαν το ερωτηματολόγιο που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με όλους τους εκπαιδευτικούς και στο οποίο αναφέρεται ότι οι μαθητές έμαθαν στοιχεία για την κλιματική κρίση, έμειναν ευχαριστημένοι από τις δραστηριότητες, βελτίωσαν τις ICT ικανότητές τους κ.α.